Berlín 1942. La guerra no afecta gaire la vida de Bruno, un noi de nou anys que viu en un barri residencial. Però un bon dia arriba a casa i es troba totes les coses empaquetades: el seu pare, membre de l’elit militar, ha rebut un nou destí i es veu obligat a marxar i instal·lar-se amb tota la família en una àrea rural mig deserta i molt depriment. Bruno s’avorreix i passa els dies obsessionat amb una tanca que s’alça davant la finestra de la seva habitació. Fins que no coneix Schmuel, el noi del pijama de ratlles, que viu a l’altra banda del filferro espinós, Bruno no comprèn que ja no és a Alemanya sinó a Polònia. Tampoc no és conscient del que passa a la vida de Schmuel fins que és massa tard per escapar dels horrors que es viuen a l’altre costat de la tanca.
dimecres, 26 de febrer del 2025
diumenge, 16 de febrer del 2025
16. HARRY POTTER, J.K.Rowling
Harry Potter és una saga de set novel·les escrites per l'autora anglesa Joanne Kathleen Rowling que narren les aventures del jove mag Harry Potter, juntament amb els seus millors amics Ron Weasley i Hermione Granger. La història transcorre sobretot a l'Escola de Màgia i Encanteris Hogwarts, una acadèmia per als joves mags i bruixes. L'argument se centra en el conflicte d'en Harry amb el malvat mag Lord Voldemort, que va matar els seus pares amb el propòsit de conquerir el món màgic.
Etiquetes de comentaris:
LLLEGIR ens farà LLIBRES,
Si no llegeixes no passa res
diumenge, 9 de febrer del 2025
15. LA CASA SOTA LA SORRA, Joaquim Carbó
Quan Pere Vidal llegeix aquella oferta de feina al diari, de seguida pensa que l’hi han fet a mida: “Jove independent, grans condicions físiques, bon nedador. Cal parlar anglès, alemany i estar disposat a viatjar. Màxim 30 anys”. Però de cap manera no es pot imaginar en quin bon embolic s’està ficant. De fet, és l’inici d’una vida plena d’aventures que el portaran fins a Egipte, on descobrirà que ha caigut a les xarxes del senyor Ti, un personatge terriblement malvat que ha construït un imperi sota la sorra del desert.
Per sort, en Pere comptarà amb l’ajuda inestimable de Henry Balua.
Etiquetes de comentaris:
Si no llegeixes no passa res
diumenge, 2 de febrer del 2025
14. EL PETIT PRÍNCEP, Antoine de Saint-Exupéry
El Petit Príncep és una meravellosa reflexió de Saint-Exupéry sobre l'amistat, l'amor, la responsabilitat i el sentit de la vida. També tenim la possibilitat de veure El musical!
És el més traduït del món, entre els que no estan dins de la categoria religiosa.
"O sigui que he viscut sol, sense ningú amb qui de veritat poder parlar, fins que vaig tenir una avaria al desert del Sàhara, fa sis anys. S'havia trencat alguna cosa del motor. I com que no anava amb cap mecànic ni amb cap passatger, em vaig preparar per mirar de fer, tot sol, una reparació difícil. Per mi era una qüestió de vida o mort. Amb prou feines tenia aigua per beure per a vuit dies.
La primera nit, doncs, em vaig adormir a la sorra a mil milles de cap terra habitada. Estava molt més aïllat que un nàufrag en un rai al mig de l'oceà. O sigui que imagineu-vos la sorpresa que vaig tenir, a trenc d'alba, quan una veueta molt especial em va despertar. Deia:
-Si us plau... dibuixa'm un be!"
«Només s'hi veu bé amb el cor; l'essencial és invisible als ulls.»
«És el temps que has perdut per a la teva rosa, que fa la teva rosa tan important.»
Etiquetes de comentaris:
LLLEGIR ens farà LLIBRES,
Si no llegeixes no passa res
Subscriure's a:
Missatges (Atom)