Institut Marina

dilluns, 21 de maig del 2012

L'esquelet de la balena, David Cirici

En una societat futura, enmig del camp, cent dotze nois conviuen en una escola-residència, aïllats de tothom. L'únic món que coneixen és l'escola i els seus voltants. L'únic contacte possible amb l'exterior és el telèfon. Tot està programat: les classes, els àpats, les dutxes, els jocs, la lectura. Els professors són holografies. Però uns fets casuals porten uns quants nois a descobrir i entendre per quins mecanismes funciona l'escola i, alhora, a entrar en contacte amb un grup de noies d'una escola no gaire distant. Aleshores la rutina es trenca i tot es complica. A poc a poc, aquests nois i noies —tots ells adolescents— viuen el naixement de l'amistat i, a mesura que se senten créixer, el de l'amor. Més tard descobreixen un món hostil i brutal, el de la gent gran.
¿Per què han estat reclosos en escoles aïllades? ¿Per què els seus pares ho van acceptar? ¿De quin perill volien salvar-los?

5 comentaris:

  1. Crec que el llibre ha estat molt bé. M’ha agradat molt la història i sobretot la descripció de la societat futura. És molt interessant com aquests nois van descobrint poc a poc el seu propi món del que havien estat aïllats i és entranyable la seva força, maduresa i com desenvolupen poc a poc el sentiment d’amistat amb les noies.
    Potser, l’únic que trobo és que, en la meva opinió, el final és massa obert.

    ResponElimina
  2. Jo he triat aquest llibre perquè fa algun temps me'l van recomanar. Llavors no el vaig llegir perquè estava acabant un altre llibre. Ara, al veure'l a la llista de llibres per a la tercera lectura me'n vaig recordar i és per aixó que he triat aquest llibre. Realment m'ha agradat i per aixó jo també us el recomano.

    ResponElimina
  3. Aquest llibre m'agradat molt. Es tracte de una societat futura en mig del camp , aïllats de tot el món, l'unic mon que coneixen es l'escola i lo q tenen al seu voltant.I passant el temps van descobrint com funciona l'escola i gracies aixo es troben amb unes noies on descobreixen l'amistat i el sentiment de el amor i com creixen i com es el món de la gent gran.
    La incognita de ells es per que tancats en una escola? Per que el pares van accedir?
    I de quin perill volien evitar-los?

    La meva opinió del llibre es que m'agradat molt i com van madurant durant el temps peró el final no qeda clar es molt obert i et quedes amb ganes de més.

    ResponElimina
  4. He escollit aquest llibre perquè no sabia quin llegir i mirant en el bloc de lectures vaig trobar aquest llibre i em va semblar el més interessant.
    Dani Villanueva

    ResponElimina
  5. Aquest llibre m'ha semblat molt interessant. Com explica el món futurista, com els nois van descobrint l'entorn on estaven situats, la relació que van adquirint amb les noies...
    Dani Villanueva

    ResponElimina