Institut Marina

divendres, 1 de juny del 2012

Tot et serà pres, Pau Joan Hernández

Tot et serà pres és, a la seva manera, la crònica d´una mort anunciada, i tracta amb una gran delicadesa un cas extrem i crític: el d´un adolescent que s´enfronta a una malaltia incurable. Al llarg d´aquesta novel·la, l´autor ens planteja, des del punt de vista d´un jove, temes universals: l´eutanàsia, el dret a morir dignament, el desig de viure, la força de l'amistat, l´amor entre un noi i una noia i l´acceptació de la mort.


122 comentaris:

  1. Aquest llibre, no és que m'hagi agradat molt, però tanpoc m'ha decepcionat, és a dir, és un llibre normalet. És interessant perquè tracta aspectes de la vida, que qui sap si algun dia et poden passar a tu. El protagonista ha de prendre decisions molt importants i finalment pren la decisió més adequada per a ell, on coneix una persona, que més endavant serà molt important per a ell. Un bon llibre, sens dubte.

    ResponElimina
  2. M'ha agradat molt la història més que tot.

    ResponElimina
  3. Manel Cruz Silvestre 2n A3 de juny del 2012, a les 23:56

    No m'enrecordo molt d'aquest llibre, però em va agradar molt pel tema tan delicat que es tracta, ja que un jove té una malaltia incurable. Però també es tracta d'un tema d'amor en què el jove fuig de l'hospital per anar-se'n amb la seva estimada.

    ResponElimina
  4. No m'ha agradat gaire però és molt entretingut i interessant per la història que conta i com una noi que pateix l'eutanàsia fa la seva vida.
    Ayyoub 2nC

    ResponElimina
  5. Crec que aquest llibre ha estat molt bé, m'ha agradat molt en general però el que més ha estat la història, l'argument, perquè crec que toca un tema molt real i sensible que combina amb una història d'amor. També opino que està molt ben escrit i que l'autor ha realitzat un gran treball.

    ResponElimina
  6. Aquest llibre tracta d’un noi a qui es detecta un problema de salut i ell ha de prendre decisions que poden canviar radicalment el curs de la història; hi ha personatges secundaris que també formen part de la història. A mi m'agrada el llibre, una mica més que Coraline, passen moltes coses durant el llibre que provoquen canvis radicals en la trama.
    Carlos Mesa

    ResponElimina
  7. M'ha agradat molt aquest llibre, ja que la història és molt bonica. El recomano a tothom. Encara que m'agradaria que hagués acabat d'una altra manera.
    Judit Fernandez 2C

    ResponElimina
  8. La història no està malament, és bonica però a mi no m'agraden els llibres d'aquest gènere...
    Anna 2nB

    ResponElimina
  9. Aquest llibre m'ha agradat molt, dos adolescents amb problemes, de salut o socials, es fan parella.
    Sergi Edo Ansorena 2nC

    ResponElimina
  10. Aquest llibre és molt emocionant perquè un noi està al límit de la mort, llavors no saps si morirà o no i tots els canvis que fa cada dia fa la història més interessant. M'agradaria que el llibre hagués acabat d'una altra forma :(.
    Karen Martínez Poderoso 2nC

    ResponElimina
  11. Personalment aquest llibre no m'ha agradat molt i la manera en la que narrava l’autor tampoc; penso que el tema era suficientment interessant i original com per donar-li més argument i l'autor no ha sabut fer-ho. Tots els meus companys diuen que el final acaba malament però jo no penso de la mateixa manera. El llibre acaba com havia d'acabar; el noi havia estat lluitant i quan ja portes tan de temps lluitant no tens ganes de continuar fent-ho quan saps que aquell problema no té solució. A més a més, penso que hi ha d'haver una mica de drama (encara que si l'autor ho hagués narrat d'una altra manera el moment final hauria sigut molt més intens i hauria provocat més sentiments en l'autor), perquè penso que és l'únic que ha salvat el llibre i perquè s'han de mostrar les coses tal com són, s'ha de ser realista (no pots dir durant tot el llibre que el noi s'està morint i després que per un miracle se salvi) així que el final no està malament del tot.
    Ana Cintas, 2n A

    ResponElimina
  12. Aquest llibre és el llibre que més m'ha agradat de tot el curs, encara que a vegades la part de la noia Bruna no l'acabava d'entendre. La història no és la típica història d'amor que acaba amb un final feliç, hauria estat bé que acabés d'una altra manera, però a mi personalment m'ha agradat molt.
    Iman Aawil

    ResponElimina
  13. Aquest llibre em va agradar molt, la veritat és que té molt bona iniciativa, i et fa pensar en moltes coses que en un final acabaràs preguntant-te. El final l'esperava d'una altra forma, però la veritat és que m'agrada aquest llibre.

    Marta Sahuquillo 2r C

    ResponElimina
  14. El llibre de "Tot es serà pres" em va agradar bastant. Perquè té una història romàntica pel mig i a més una mica d'intriga per saber el que passarà amb el noi. En general està bastant bé. Marta Huertas 2n B

    ResponElimina
  15. El llibre en si m'ha agradat bastant. La història és molt bonica, encara que no hagi acabat com voldria. El recomano a la gent a la que li agradi llegir novel·les romàntiques.
    Samia El Arrassi 2nB

    ResponElimina
  16. Aquest llibre no és dels millors que he llegit .Amb el bon argument que tenia, és a dir, l'originalitat de la història, no l'han sabut explicar i argumentar del tot bé. Li he donat simplement la puntuació d’un 4 (INTERESSANT) per la història original. Tampoc dic que hagi estat malament. El final no és gens dolent, al contrari, és realista. (...) per haver conegut la noia Bruna. Realment interessant, però no del tot.

    ResponElimina
  17. Aquest llibre ha sigut una mica estrany o complicat, perquè si ens posem a pensar no és un llibre que es vegi molt o que no és molt comú en llibres d'altres lectors. Per això m'ha agradat, perquè és un llibre original i únic.

    ResponElimina
  18. Aquest llibre m'ha agradat bastant perquè té molta passió i sentiments. El principi no m'ha agradat perquè era pesat. En canvi, el que més m'ha agradat és quan el noi viu amb la noia perquè ha sigut més entretingut.

    ResponElimina
  19. La veritat és que m'ha agradat tot el llibre, no tinc un moment que m'hagi agradat més que un altre, perquè en tots hi ha emoció. Sobretot m'ha agradat que el noi i la noia bruna coincideixin en la història.

    ResponElimina
  20. El que m'ha agradat més ha sigut que els seus amics sempre estan 'al seu costat' per ajudar-l'hi.
    Maria Ascaso Sandoval 2nc

    ResponElimina
  21. Aquest llibre és molt emocionant perquè un noi està apunt de morir,i no saps si morirà o no.I cada dia és una cosa diferent.

    ResponElimina
  22. Aquest llibre em sembla interessant des de el principi fins al final, però hi ha dues coses que crec que es podrien canviar o millorar. La primera: tots el atacs que suporta jo crec que son una mica exagerats, penso que ell no pot sobreviure a tants atacs.La segona: el final podia haver sigut millor, ja que ell era feliç i va superar moltes coses. Joel Rodríguez 2n B

    ResponElimina
  23. El llibre al principi no m'agradava gaire, tampoc l'entenia molt. Cada vegada l'anava entenent millor, però no em va enganxar fins que el noi va fugir de l'hospital, i va conèixer a la noia Bruna. Des d'aquell moment el llibre m'ha semblat més interessant.
    Paula Pedrola 2nB

    ResponElimina
  24. Aquest llibre m'ha agradat bastant. Al principi no l'entenia molt bé, no em va agradar el començament, però a mesura que anàvem avançant tot es posava més interessant. El que més em va agradar és quan el noi s'escapa de l’hospital i coneix la noia bruna. Anna Muñoz 2nB

    ResponElimina
  25. A mi m'ha agradat el llibre, però sobretot la situació del malalt: al principi és alarmant i va a pitjor. Després millora i hi ha esperança però finalment... David Martín 2nB

    ResponElimina
  26. El llibre m'ha agradat molt però al principi era una mica avorrit però després estava molt interessant. En general ha estat bé. joanna rodriguez 2nC

    ResponElimina
  27. Aquest llibre m'ha agradat molt i ha estat molt divertit.

    ResponElimina
  28. M'ha agradat molt, al principi no m´’agradava però després m'ha encantat. Daniel Aguilera 2nc

    ResponElimina
  29. Penso que el tema del que tracta el llibre és interessant, però trobo que el final és una mica curt, massa ràpid, com si li faltés una mica de ganxo. Paula Martínez 2A

    ResponElimina
  30. A mi m'ha agradat molt perquè és bastant interessant. A mi m'ha agradat més el final. Eric Olmo 2nA

    ResponElimina
  31. Ha sigut divertit però no m’ha agradat el final.

    ResponElimina
  32. Aquest llibre no m'ha agradat molt perquè sempre era el mateix, l'únic que m'ha agradat ha sigut quan el noi va fugir de l’hospital, i va conèixer la noia Bruna. Alba Liñan 2nC

    ResponElimina
  33. Aquest llibre m'ha semblat molt interessant perquè quan estàs al mig del llibre no saps si viurà o no, també perquè quan acaba el llibre no saps com es diu el protagonista. Guillem Edo 2nA

    ResponElimina
  34. M'agrada perquè et deixa la intriga del nom dels personatges. També m'agrada perquè els seus amics estan sempre al seu costat per ajudar-lo.

    ResponElimina
  35. Aquest llibre al principi em va semblar molt pesat, gairebé no l'entenia massa. Quan va començar a ser més emocionant va ser quan el noi va conèixer la noia Bruna. Crec que podia haver estat millor redactat, però era força interessant. Elena Marruecos 2nB

    ResponElimina
  36. El llibre m'ha semblat normalet, no era ni molt interessant ni un desastre. El principi del llibre no l'entenia però el final era molt més interessant. Laura Escobar 2nB

    ResponElimina
  37. El que més m'ha agradat ha sigut la forma que el llibre explica els successos. Com per exemple la part que en Xavier es fa un tall a la galta i en el capítol no diu perquè ho fa. Cristian Lafuente García 2nA

    ResponElimina
  38. Aquest llibre m'ha semblat molt interessant,sobretot la part del final del llibre perquè es quan el noi s'escapa de l’hospital i comença tota l'acció. Brian Rufian Ortiz 2nA

    ResponElimina
  39. M'ha agradat molt el llibre, perquè el noi vol ser lliure i ho aconsegueix gràcies al seu amic. Joel Gros, 2nA

    ResponElimina
  40. Aquest llibre m'ha semblat una mica avorrit al principi, perquè era la mateixa història tota l’estona, però després m'ha començat a agradar i també començava a ser més interessant i més divertit. Però al final m'ha fet una mica de pena perquè el noi (...) però encara així m'ha agradat moltíssim. Sohaila Boujaada 2n C

    ResponElimina
  41. El llibre és molt interessant, la història del noi és una cosa que li podria haver passat a qualsevol persona. Podria haver acabat millor, encara que m'ha agradat molt. Ariadna Sánchez 2nA

    ResponElimina
  42. El llibre aquest no m'ha agradat molt, m'ha semblat una mica avorrit, no l'he entès gaire... Després anàvem llegint i m'anava enterant... El que més m'ha agradat ha sigut quan ha conegut la noia. Això ha sigut interessant. Per mi el llibre ha sigut normalet. Yaiza Pintó 2nC

    ResponElimina
  43. Aquest llibre ha estat bé, pels canvis d'opinions per exemple de noi i el final inesperat. El que més m'ha agradat és el final perquè no t'ho esperes, penses que el noi (...) però no és així. Marc Allepuz Lopez 2nA

    ResponElimina
  44. És un llibre que està emocionant, perquè no saps com acabarà, encara que a mi el final no m`ha agradat molt.

    ResponElimina
  45. És interessant... però no m'ha agradat el final que ha tingut.. podria haver sigut més emocionant... per a mi. Però no esta malament, ha esta entretingut..!

    ResponElimina
  46. Meritxell Fernandez 2B : Aquest llibre ha estat interessant, però és una mica estrany i una mica complicat d'entendre. El que més m'ha agradat ha sigut el final perquè ha estat el més interessant.

    ResponElimina
  47. Mikel Lozano 2nA: Aquest llibre és molt bonic. El que més m'ha agradat és el final, perquè a pesar que el noi té aquesta malaltia, és un final feliç.

    ResponElimina
  48. Aquest llibre m'ha semblat interessant encara que al principi va ser molt però molt avorrit, però després em va agradar molt. naima ouahhoud 2nC

    ResponElimina
  49. Aquest llibre al principi era una mica avorrit però cada vegada era més emocionant. Després al final ha estat molt bonic. Cristina Homobono 2nC

    ResponElimina
  50. Ha sigut un llibre molt emocionant amb moltes aventures. Aquest llibre el recomano a totes les persones que estan passant moments difícils i encara segueixen caminant cap endavant. Marina Ortega Montero

    ResponElimina
  51. El llibre ha estat bé. És més, m'ha agradat bastant. Una de les parts que més interessant m'ha semblat ha sigut quan s'anomenava l'eutanàsia. Núria Sánchez 2nA

    ResponElimina
  52. Aquest llibre tracta un tema molt interessant i delicat que ens ensenya que hem de lluitar com aquest noi. És un llibre interessant i amb un final no tan bo perquè a tots ens hauria agradat que el noi (...).

    ResponElimina
  53. Aquest llibre m'ha agradat bastant, al principi era una mica avorrit perquè no s’entenia molt bé però després ha estat bé perquè acabava un capítol i volies continuar llegint. El recomano. Leire 2nA

    ResponElimina
  54. M' agradat més o menys, és un llibre normalet, al principi es feia molt pesat però després quan va conèixer la noia bruna es va fer interessant, em va agradar el final perquè era realista i no era el típic llibre amb un final feliç. Ainoa Ruz 2nA

    ResponElimina
  55. El llibre ha estat interessant, m'ha agradat bastant, però al principi, quan anaven canviant de història, em confonia. Hauria d’estar millor explicat, però encara que al final sabies de què et parlava al començament del llibre. Et fa reflexionar i fer-te entendre pels entrebancs que passa molta gent en aquesta vida. Neus López 2nB

    ResponElimina
  56. El llibre m'ha agradat, però el final no m'ha agradat molt… Jairo Martinez 2n C

    ResponElimina
  57. El llibre és bonic però m'esperava mes.
    Daniel Sánchez Gala 2nB

    ResponElimina
  58. Aquest llibre ha sigut molt interessant, m'ha agradat molt, hi havia aspectes de la vida quotidiana que eren molt reals. La part que m'ha agradat ha sigut quan ell troba l'amor i acaba amb qui vol. Ha sigut una història molt maca.
    Marta Pintado 2nC

    ResponElimina
  59. Aquest llibre m'ha agradat perquè té una mica de tot: aventura,acció, tristesa i suspens. Ha sigut un llibre que l'únic que no m'ha agradat ha sigut el final (no faré spoiler).
    Joel Molina 2c

    Joel Molina

    ResponElimina
  60. Aquest llibre m'ha semblat interessant encara que al principi va ser molt però molt avorrit, però després va ser més i més interessant. Aquest llibre m´ha agradat molt, el que més el final.
    Joel Armijo 2B

    Anònim

    ResponElimina
  61. M'ha semblat un llibre molt emotiu pel que li passa al protagonista i bonic, m'ha agradat molt.
    Nerea Altisent

    ResponElimina
  62. Aquest llibre em va costar una mica entendre'l perquè no era una persona que li agradaven aquestes històries però em va fer canviar d'opinió i em va agradar força. És molt interessant veure com la ciència és capaç de fer avenços importants i on l'amor de dues persones és fascinant. Penso que podria recomanar-lo pel magnífic i interessant que és.
    Awa Coulibaly 2nB

    ResponElimina
  63. Aquest llibre m'ha agradat bastant, perquè tracta d'una manera molt bonica i molt agradable, una cosa que no ho és tant. La mort. M'agrada la manera en què està explicada la història. El final és un batibull d'emocions ficades en un mateix lloc. Estàs trist pel desenllaç, però alhora estàs content perquè el desenllaç es produeix d'una manera agradable i amb els que estima. La veritat és que m'esperava que el llibre acabés semblant. Jo no canviaria el final perquè tot té un final. Els contes, les cançons, les pel·lícules, les atraccions... La vida. Hem d'acceptar que arribarà el final. Però viure és com veure una pel·lícula. Tu mentres la veus estàs observant, sentint i gaudint la pel·lícula, no penses en el final. Quan vius la vida has de fer el mateix: observar, sentir i gaudir la vida sense mirar, ni pensar, el final. Clara Priego

    ResponElimina
  64. A mi el llibre m'ha encantat, és un llibre que et posa els pèls de punta. És que jo pensar que moriré 100% jo no sé què faria. El que més m'ha agradat ha sigut que el noi s'escapi de l'hospital i es quedi vivint amb la noia bruna i que per uns dies siguin ells molt feliços. El final m'ha semblat extraordinari perquè com el noi ja havia estat viu uns 3 mesos jo pensava que sobreviuria però quan venen els quatre ( la Maria, en Xavier Albà, la noia bruna i l'Albert) i es produeix el desenllaç davant de tots em vaig quedar molt sorprès. Jo sincerament no m'esperava el final aquest. Hi hauria gent que canviaria el final segurament pel desenllaç, però jo no el canviaria, m'ha semblat un final al·lucinant i extraordinari.I per últim seria felicitar l'autor.
    Ivan Guerra

    ResponElimina
  65. El llibre m'ha semblat interessant, però tenia un llenguatge una mica difícil d'entendre. La història ha estat molt original.
    Anònim

    ResponElimina
  66. A mi m'ha agradat bastant aquest llibre ja que em recordava a pel·licules que jo veia amb el meu pare i amb tota la meva familía. El final és una mica trist. Jo no m'ho esperava.
    Anònim

    ResponElimina
  67. El llibre no estava malament. De vegades era avorrit però es va fer més interessant cap al final.
    jiayi yu 2nB

    ResponElimina
  68. Aquest llibre m'ha agradat bastant perquè conté molta intriga i moments inesperats, penso que val la pena llegir-lo.
    Estera Pasca

    ResponElimina
  69. El que m'agrada més del llibre és quan el noi era lliure. El final m'ha semblat fantàstic a mitja llum li dona un peto i el noi... Aquest llibre no el canviaria per res , perquè aquesta història és fantàstica i impecable.
    AYOUB SALHI

    ResponElimina
  70. El llibre m´ha agradat perquè era un home que estava malalt i anava a morir, però igualment l'home lluitava per no morir fins i tot va trobar l'amor. No pensava que l'home acabaria com acaba; si el pugués canviar canviaria el final perquè seria un final menys trist.
    Adrià Gil Archilla

    ResponElimina
  71. Aquest llibre m'ha agradat ja que m'ha semblat una miqueta curt, però per laresta està molt bé.
    YO: Carla Pous 2n C

    ResponElimina
  72. Aquest llibre m'ha agradat bastant ja que el final no te l'esperes. És molt interessant ja que va d'un adolescent que té una malaltia molt rara. La veritat és que t'enganxa i no avorreix gens. El recomano, de veritat.
    Telma Rodríguez

    ResponElimina
  73. Aquest llibre em va agradar molt, perquè és molt interessant i explica una experiència d'un adolescent que s'enfronta amb una malaltia incurable. Que gràcies la força de l'amistat i l'amor entre un noi i una noia va acceptar la mort. Dit això ha sigut uns dels pocs llibres que la veritat m'ha sorprès amb el final i m'ha agradat molt.
    Marta Poyato Gómez

    ResponElimina
  74. Jo personalment penso que aquest llibre no ha sigut el millor que hem llegit a classe, però m’ha agradat, ha estat bé, però també em sembla que en alguns trossos ha estat una mica avorrit. La part que més m’ha agradat ha sigut el
    final, i després el començament, el nus m’ha semblat una mica més avorrit però ha estat bé, i m’agradaria continuar llegint llibres com aquest a 3r d’ESO.
    Marcos Murillo

    ResponElimina
  75. El llibre m'ha agradat pel missatge que dona, la veritat és molt inspirador i crec que el personatge el que vol és ser lliure i descobrir món i és bonic com l'ajuden els seus amics. El final em sembla molt trist i no m'agrada molt. M'esperava el final però tenia l'esperança que hi hagués un miracle i no passés això; el canviaria per un final feliç com: el porten a l'hospital, li posen les màquines i sobreviu, perquè seria la recompensa del personatge per tot el que ha lluitat.
    Olalla Gómez Martín

    ResponElimina
  76. Aques llibre m'ha semblat bonic i amb moltes emocions, el recomano a tothom.
    Carolina Medrano

    ResponElimina
  77. A mi el llibre m'ha agradat molt. Se m'ha fet una mica pesat a alguns trams. El final ja és una mica interessant perquè no me l'esperava. Jo crec que de tot el llibre l'uúnic que no ha estat tan avorrit ha sigut el final.
    POL 2n A

    ResponElimina
  78. Aquest libre m'ha agradat i jo el recomanaria. No m'ha agradat molt el final i no me l'esperava.
    Hugo 2nC

    ResponElimina
  79. El que no m'ha agradat ha sigut que el desenllaç i el que més m'ha agradat ha sigut que s'enamorés d'una noia. El llibre és molt bo.
    Carlos 2n A

    ResponElimina
  80. És un llibre molt interessant amb una bona història i bones aventures. A més que parla de molts temes diversos que passen a molts llocs del món. En conclusió, ens ha agradat molt el llibre.:3
    Beverly i Lucia

    ResponElimina
  81. El que més m'ha agradat del llibre ha sigut quan la noia Bruna cuidava del noi malalt quan li donaven atacs. El final és el més bonic de tot el llibre. El final sí que me l'esperava, perquè ja portava molts dies sense estar connectat a les màquines i ja li havien donat uns quants atacs abans. El final no el canviaria perquè és el destí del noi.
    Alba Royo

    ResponElimina
  82. M'ha encantat la història d'ells dos, sobretot l'últim paràgraf del final és molt emotiu. Evidentment m'ho esperava, no ho canviaria perquè està bé així.
    2n ESO

    ResponElimina
  83. És un llibre espectacular que parla sobre temes universals com l'amor o la mort. Ens ha agradat molt la superació del personatge principal i el missatge final. Sincerament, ens esperàvem el final, ja que donava molts indicis des del principi. No ho canviaria, perquè li dona una sensació estranya al llibre sencer i sobretot a la segona part. Ens ha semblat interessant.
    Álvaro i Eudald

    ResponElimina
  84. Aquest llibre m'ha agradat molt perquè explica els valors de viure. El que més m'ha agradat ha estat la història d'amor que s'ha explicat, però jo hagués canviat el final perquè m'ha fet molta pena. Encara que jo el llibre el recomano 100% perquè a tot el que li agradi les històries d'amor li serà molt bonic.
    2n ESO

    ResponElimina
  85. Aquest llibre em sembla bastant interessant i bonic en el sentit que és el primer i últim amor del noi i crec que dona un missatge preciós a tothom que el llegeix. Però per posar una pega diria que hi ha trossos que s'explica una mica malament, però a la resta tot genial.
    NADIA GUEVARA 2nB

    ResponElimina
  86. Aquest llibre m'ha agradat poquet, perquè jo soc més de llibres d'aventures o de gràcia. A mi el final em sembla bé, però jo me l'esperava, era molt obvi que acabaria així. No canviaria el final perquè així queda un final més dur i potent.
    Gerard 2nA

    ResponElimina
  87. Aquest llibre m'ha avorrit una mica perquè hi havia parts molt avorrides però per la resta bé. El final ja sabia que anava a passar alguna cosa així perquè en la contraportada posava que era un noi amb una malaltia.
    Francesc Moreno 2n A

    ResponElimina
  88. M'ha agradat molt que trobés la seva mitja taronja. El final ha estat molt inesperat però no el canviaria per res perquè en protagonista no volia acabar com un vegetal i ho ha aconseguit fer com ell volia.
    2n ESO

    ResponElimina
  89. No m'ha agradat gaire, crec que no s'ha entès gaire (o almenys jo) potser també és que no m'ha agradat gaire perquè si al principi no m'ha agradat, ja no el puc continuar i és el que m'ha passat amb aquest llibre.
    2n ESO

    ResponElimina
  90. El que més m'ha agradat del llibre és que sempre que acabava un capítol havia de llegir ja l'altre perquè és molt interessant i intrigant. El final la veritat és que m'ho esperava però no m'agrada el final perquè volia saber si els trobaven. I jo personalment, allargaria una mica el llibre, que passessin més coses i després posaria el mateix final.
    Nora Rodriguez 2nA

    ResponElimina
  91. A mi el llibre no m'ha agradat res perquè no em sembla interessant el tema que un noi s'escapi d'un hospital, perquè morirà. El final és el que més m'ha agradat i em sembla bé. Sí, m'esperava el final, no m'esperava que el trobessin...
    Manel 2nC

    ResponElimina
  92. M'ha agradat molt. Perquè, ara sé que per una malaltia no pots llençar la tovallola. He vist que el noi és molt valent perquè igualment tenint aquesta malaltia va continuar.
    2n ESO

    ResponElimina
  93. Aquest llibre m'ha agradat molt perquè ha estat interessant i molt ben fet. El final ha sigut una mica de disgust però tot i això ha estat bé. Jo sí que m'esperava aquest final. Perquè era molt clar. I jo el final no el canviaria perquè així m'agrada. Aquest llibre personalment sí que el recomanaria perquè és molt bonic i molt emocionant.
    Ainhoa Herrero 2nA

    ResponElimina
  94. El que més m´ha agradat ha sigut el final. Penso que el final ha estat bé. No me l'esperava.
    2n ESO

    ResponElimina
  95. Aquest llibre em sembla molt interessant i m`ha agradat molt la part final del llibre perquè comença l`acció.
    2n ESO

    ResponElimina
  96. Aquest llibre m'ha semblat força interessant per les expectatives que tenia. Surten bastants aspectes sobre la vida quotidiana i és agradable per a llegir, perquè t'enganxa i vols seguir llegint-lo.
    IR, 2n ESO

    ResponElimina
  97. M'ha agradat la part del final, perquè era més motivadora. Recomano aquest libre 100%.
    2n ESO

    ResponElimina
  98. No tinc cap cosa que m´agradi. Però tampoc està malament no el canviaria.
    D.C.R.

    ResponElimina
  99. A mi m'ha agradat molt perquè és una història molt bonica i una història molt comprensiva i una història que li pot passar a tothom. M'ha agradat perquè és bonic veure com la gent es preocupa per un noi amb una malaltia. El final me l'esperava perquè era normal que acabés així.
    2n ESO

    ResponElimina
  100. El llibre m'ha agradat perquè la situació i el que passa és molt bonic. A mi personalment m'ha fet reflexionar, de que hem de donar les gràcies per tot el que tenim encara que a vegades no ho apreciem, i gràcies a déu que no tinc una malaltia incurable.
    Yeneva Varon 2nD

    ResponElimina
  101. El llibre m'ha agradat bastant pel tema que és i de la forma en què no explica tot. L'única cosa que canviaria del llibre és el fet que passi de la història del noi a la història de la noia bruna. Perquè, jo almenys, hi havia vegades que em perdia. Per la resta m'ha agradat i el recomanaria a la gent. És molt fàcil de llegir i és molt bonica la història que explica.
    2n ESO

    ResponElimina
  102. Un llibre que m'ha agradat, ha sigut molt realista. Un llibre de reflexió ens farà estimar fins i tot en els pijors moments.
    2n ESO

    ResponElimina
  103. És un bon llibre ja que té drama, aventura, amor i està molt bé. Podria durar més la felicitat del protagonista ja que està tot el llibre o com a mínim el setanta-cinc per cent del llibre trist. Jo crec que li haurien de donar més importància a la història de la nena però igualment esta bé.
    Iker Fernandez

    ResponElimina
  104. Aquest llibre m'ha agradat bastant encara que em va costar una mica entendre'l. La veritat és que està bastant entretingut.
    Alex Rubio 2nD

    ResponElimina
  105. M'ha agradat el llibre, m'ha agradat molt l'amor entre la noia bruna i el noi, el que no m'ha agradat ha sigut no saber els noms. M'hauria agradat saber-los però el llibre és interessant ja que és veritat que hi ha gent amb la situació del noi i que volen eutanàsia i no se la permeten. El final sí me l'esperava la veritat, una malaltia incurable és una cosa que no es cura amb l'amor.
    2n ESO

    ResponElimina
  106. Un llibre bo, de la realitat, on tracta un tema dur i delicat. Un noi amb dos dits de front, madur, i amb un final dur, que ni ell ni ningú mereix . Michelle Cardenas 2nD

    ResponElimina
  107. M'ha agradat la lectura perquè estava intrigant i molt interesant, una història molt bonica que recomano a thotom i el final m'hauria agradat que acabés d'una altra manera.
    Ivan arenas

    ResponElimina
  108. M'ha agradat perquè és un llibre amb un final totalment diferent a altres, però ja es podia analitzar el final.
    Cristian Farré

    ResponElimina
  109. Crec que la història d'aquest llibre és una d'aquestes que et fan créixer,et fan créixer perquè t'expliquen coses sobre les que no estem acostumats a parlar mai. Tracta la història d'un noi jove que ha d'acceptar que està a punt de morir i que no té remei, et parla sobre l'eutanàsia, que és un cas molt delicat i del que s'ha de saber parlar bé. El noi, el protagonista d'aquest llibre, és una persona massa forta, és una persona que encara de ser conscient de la seva malaltia mai decau. També m'agrada molt ja que parla sobre el seu amic, en Xavier, un noi que ha d'acceptar que el seu amic morirà aviat i farà tot el que sigui possible per ajudar-lo. Xavier s'enfronta a una decisió molt complicada i que haurà de triar el que cregui convenient pel seu amic. Jo personalment, no canviaria res, el final tampoc. Perquè crec que així ens ensenya que no sempre tot acaba bé.
    2n ESO

    ResponElimina
  110. M'agrada perquè és un liibre que pot ajudar a molta gent que està passant pel mateix. Que el protagonista té a gent que l'ajuda i li donen suport. M'agrada (però no m'agrada el desenllaç). És un bon final. Si acabés d'una altra manera no seria tan real el llibre.
    Noa Carrera

    ResponElimina
  111. Aquest llibre m'agradat molt perquè transmet un missatge molt bonic. Jo el recomano molt perquè crec que tots ens l'hauríem de mirar.
    Paula

    ResponElimina
  112. Aquest llibre m'ha encantat pel simple fet de veure com una persona pot arribar a estimar la vida. És increïble. En aquesta bonica i inspiradora història, veig i entenc que fins que no perdem el que tenim, no ens adonem de l'important que és. El que més m'ha agradat és llegir i imaginar-me com es devia sentir, el temps que va estar desconnectat de tot aquell menat de cables, respirant aire pur amb la Noia Bruna, mirant les estrelles, vivint el que tenia, en el temps que li va durar, com s'ha de fer. Però em va partir el cor quan vaig veure que... tot s'havia acabat, ja no hi havia llum, tot era fosc, tot s'havia acabat, ja no hi havia llum, va acabar. No m'ha semblat coherent amb la història. Ell era feliç i tot s'havia acabat. L'únic que canviaría sería el final.
    yasmine hussain, 2nD

    ResponElimina
  113. El meu comentari és: és un llibre molt bonic i molt amigable.
    Aleix Fernandez

    ResponElimina
  114. Aquest llibre m'ha agradat una mica perquè és una mica avorrit. Però la història que conta el llibre no està malament.
    2n ESO

    ResponElimina
  115. M'ha agradat però el principi em va avorrir i no el volia llegir. Però ara m'ha agradat molt i ho recomano. També em va costar una mica d'entendre'l perquè era una mica estrany i liós però de mica en mica ho he anat entenent.
    Tania

    ResponElimina
  116. Aquest llibre m'ha semblat molt interessant ja que a mi m'agrada molt llegir. És un llibre bastant maco i també m'hagués agradat que tingués una mica més de contingut i que també el llibre m'hagués agradat que fos una miqueta més llarg.
    2n ESO

    ResponElimina
  117. El llibre és molt avorrit al principi perquè no saps res, però quan t'has llegit unes quantes pàgines es va fent interessant. Està bé si t'agraden els llibres.
    2n ESO

    ResponElimina
  118. M'ha semblat un llibre molt emotiu, encara que al principi confonien dues històries diferents. Però quan ja t'ubiques et semblarà preciós.
    marta gata 2B

    ResponElimina
  119. alison arteaga justiniano12 de juny del 2019, a les 1:53

    M'ha agradat molt la història i és molt interessant i misteriós.El llibre aquest és el que més m'ha agradat.
    alison arteaga justiniano

    ResponElimina
  120. A mi, personalment, no m'ha agradat molt aquest llibre. El vaig trobar massa avorrit. El que m'ha agradat és com les dues històries, la del noi i la de la noia bruna, es van ajuntar. El final no estava malament. Vull dir, potser, molta gent dirà que li agradaria més amb un altre desenllaç, però jo crec que d'aquesta manera el llibre toca més la realitat. Jo no canviaria el final si depenia de mi.
    Ivayla Doskova 2nB

    ResponElimina
  121. Aquest llibre m'ha semblat molt bonic i molt emotiu. És un llibre que t'enganxa i no pots parar de llegir. L'única cosa que no m'ha agradat és el final.
    JUDITH ALBUJAR 2B

    ResponElimina
  122. Aquest llibre m'ha agradat molt. El que més m'ha agradat ha sigut l'actitud del protagonista, perquè ha sigut molt valent. La veritat és que m'esperava el final, perquè al principi del llibre van dir que la seva malaltia no tenia cura i que moriria.
    Marc

    ResponElimina