Institut Marina

dilluns, 11 de setembre del 2023

Konrad o el nen que va sortir d'una llauna de conserves, Christine Nöstlinger

L’humor, la tendresa i la crítica social conflueixen en aquest magnífic relat, que s’ha convertit en un dels llibres més llegits a tot el món. La senyora Bartolotti viu força feliç, tot i que la gent la considera rara. Es dedica a teixir catifes a casa i a comprar per catàleg. Un dia rep per correu una gran llauna amb un nen a dins i, obligada per les circumstàncies, n’haurà de tenir cura.


64 comentaris:

  1. A mi em faria il•lusió que arribés a casa un nen que sigui amable, que sigui intel•ligent i que no sigui tan molestós, que sigui ben educat. Per jugar amb ell i anar al parc, menjar, etc.
    Qasim Adnan, 1r A

    ResponElimina
  2. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen d’uns set anys, que li agradi el futbol i jugar a videojocs, també m'agradaria que fos bo als estudis i tragués bones notes, no com jo.
    Laura Albújar, 1r A

    ResponElimina
  3. A mi em faria il·lusió que arribes a casa un nen petit perquè em faria molta il·lusió tenir un germà i també m'agradaria tenir un gat perquè fan molta gràcia. El gat es diria Pepito.
    Daniel Gómez,1r A

    ResponElimina
  4. A mi em faria molta il·lusió que arribés a casa un gat molt bonic, voldria que fos de color blanc i ulls blaus, per finalitzar li posaria de nom Kiwi.
    Olga González, 1r A

    ResponElimina
  5. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen o una nena petita per fer-li trenes, pentinats o jugar amb ell o ella si li agrada el futbol. O si no una nena de tretze o catorze anys, que em deixés la seva roba i que m'expliqués xafarderies.
    Aroa González, 1r A

    ResponElimina
  6. A mi em faria il·lusió que arribés a casa perquè vull que sigui bo, que no cridi, que no sigui rebel, que tingui deu o dotze anys i si podria ser que anés a la meva classe.
    Maroua Jadroun, 1r A

    ResponElimina
  7. A mi em faria il·lusió un nebot del meu germà que sigui: nen, 5 anys, amable, estudiós, rebel, agradable, graciós, obedient, sociable, cabell castany, ulls verds, pell morena, alt... (Un gat negre amb ulls blaus i amb 2 mesos.)
    Aitana Lara, 1r A

    ResponElimina
  8. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen d'un any per ajudar a educar-lo, que li agradi futurament el mateix que a mi i finalment que sigui ben educat i sobretot estudiós.
    Alex Lavado, 1r A

    ResponElimina
  9. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una noia de tretze o catorze anys que em deixi roba, que sigui amable amb mi, que m'ajudi, que m'expliqui xafarderies, que li pugui fer pentinats i que ella també me’n pugui fer a mi.
    Nayade Méndez, 1r A

    ResponElimina
  10. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen de dotze anys, que li agradessin els escacs i que tingués un ELO de 1900. Amable i esportista, que tingués més o menys els mateixos gustos que jo. I per últim que no sigui un garrepa com algunes persones d’aquest món.
    Gerard Naveros, 1r A

    ResponElimina
  11. Si tingués un altre germà/germana seria: un noi amb la mateixa edat que jo i afectuós, també li agradaria el voleibol i entraríem a jugar al voleibol a la vegada, però ell seria millor que jo perquè així m'ensenyaria trucs del voleibol.
    Jan Luis Núñez, 1r A

    ResponElimina
  12. A mi em faria il·lusió que arribés perquè m’agradaria tenir una germana a casa que tingui 1 any, que tingui el pèl clar, amb ulls marrons i també que sigui intel·ligent; la pell una mica marró, que sigui molt bona i que tingui un bon caràcter.
    Evelyn Orduña, 1r A

    ResponElimina
  13. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen, d'un any, ja que seria molt graciós perquè començaria a aprendre coses, m'agradaria que fos com un nen real, no totalment educat ni gens per l'estil.
    Nagore Parrilla, 1rA

    ResponElimina
  14. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet de 10 anys, que li agradi l’esport, sobretot el voleibol i el futbol. Que no sigui tan dolent com jo i que no sigui tan pesat com la meva germana, que sigui un cabra com jo.
    Eiden Pérez, 1r A

    ResponElimina
  15. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una nena de cinc anys, que sigui amable, però que faci bogeries amb mi i que vulgui jugar amb mi. Que sigui de cabell castany amb cabell llarg. Que sigui una mini jo. Que vulgui cantar i ballar amb mi. Així m'agradaria una germaneta.
    Laia Pey, 1r A

    ResponElimina
  16. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet de 2 anys perquè el meu germà i jo el podríem ensenyar a dibuixar o a jugar videojocs. També podríem veure la seva careta de bebè i les seves manetes. M’agradaria moltíssim.
    Eric Salmerón, 1r A

    ResponElimina
  17. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una nena peita, d’entre uns sis o vuit anys aproximadament, que fos una persona molt tranquil·la, amable i sobretot noble i que li agradessin les mateixes coses que a mi m'agraden.
    Beth Uroz, 1r A

    ResponElimina
  18. Em faria il·lusió arribar a casa i trobar-me amb el meu nou germanet. M'agradaria que tingués la mateixa edat que el meu germà petit perquè puguin jugar junts a casa. També m'encantaria que siguin futbolistes i juguin en el mateix equip amb el meu germà.
    Youssef Ablighlach, 1r B

    ResponElimina
  19. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen. Jo ja en tinc un i ja n'estic bé, però si hagués d'escollir un seria un nen.
    Genís Catalán, 1r B

    ResponElimina
  20. A mi em faria il·lusió que a l'hora del menjar estigui la meva mare present, ja que treballa molt i no pot menjar amb mi. Que el meu pare es recuperi, ja que té l'esquena malament perquè li afecta la màquina del treball.
    Biel Clemente, 1r B

    ResponElimina
  21. A mi em faria il·lusió que... que arribés una germaneta a casa perquè com que ja tinc un germà doncs una germana. Que sigui un nadó perquè pogués veure-la créixer i gaudir de la vida i que sigui molt bona nena i m'estimi. Rubén de Jesús, 1r B

    ResponElimina
  22. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet amable, divertit i intel·ligent. També m'agradaria que quan arribi a casa m'abraci i que parlem junts.
    Alan Herreros, 1r B

    ResponElimina
  23. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una germaneta, perquè com ja tinc una germaneta doncs una germaneta. Que sigui un nadó perquè el pogués veure créixer, i que sigui molt bona nena i que m'estimés.
    Laia Herrezuelo, 1r B

    ResponElimina
  24. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen perquè ja som 2 noies i voldria un noi, amb el cabell castany o negre, però si té el cabell ros no passa res, però m'agradaria que fos castany, el que més m'agradaria és que li agradés jugar amb mi, jugar a futbol, etc.; també que li agradés fer coses a mi com veure una pel·li o anar al parc junts.
    Daniela Leiva, 1r B

    ResponElimina
  25. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un Vulvasur perquè així puc cuidar-lo perquè m'agradaria tenir un Vulvasur de germanet i també per donar-li menjar, portar-lo al llit, netejar-li el bolquer i tot això o també jugar amb ell i divertir-me amb ell.
    Joel Martínez, 1r B

    ResponElimina
  26. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una criatura de 9 anys i fos noia, amable, generosa, llesta en el col·legi, que no li agradin les nines i li agradi maquillar-se i els esports com a la meva mare, el meu pare, el meu germà i jo i que tingués els seus propis amics.
    Pol Moreno, 1r B

    ResponElimina
  27. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen educat i divertit, que no fos molt escandalós, físicament no molt fort i baixet.
    Andy Moya, 1r B

    ResponElimina
  28. A mi em faria il·lusió que arribés a casa... una germaneta que tingués 5 anys, que tingui els ulls blaus, que tingui el cabell marró, que no vingui en una llauna de conserves i espero que de moment no vingui cap criatura.
    Marc Pérez, 1r B

    ResponElimina
  29. A mi em faria il·lusió una nena, amb 3 anys més o menys per poder educar-la molt bé, que fos amable i que no sigui molt entremaliada. Que li agradés jugar amb mi o que jo jugués amb ella i que estigui còmoda amb el que té.
    Simón Sánchez, 1r B

    ResponElimina
  30. A mi em faria il·lusió que arribés a casa... No vull més germans perquè tinc molts germans i no m'agradaria molt tenir un altre germà.
    Ismael Teffahy, 1r B

    ResponElimina
  31. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un gatet, de 3 mesos, que sigui divertit, amorós, que li agradi passar temps al carrer. Que també li agradi jugar, passar temps amb mi, etc. O també un gos amb les mateixes característiques, o més. Gràcies!
    Israe Abou, 1r C

    ResponElimina
  32. A mi em faria il·lusió que tingui un germà que li agradin els esports, que tingui la mateixa edat que jo. També que sigui divertit i graciós.
    Aya Bouyomad, 1r C

    ResponElimina
  33. A mi em faria il·lusió que arribés a casa per correu un dia tranquil a la meva casa.. En un cap de setmana que tingués pocs temps des del seu naixement (el mínim possible) i m'agradaria que tingués el mateix ADN que jo i la meva família. I que em caigués bé.
    Julen Cirera, 1r C

    ResponElimina
  34. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen petit de 3 anys perquè m'agraden els nens petits, així ensenyar-li moltes coses i quan es vagi fent més gran ensenyar-li moltes coses. Hauria de ser un nen amb el color de pell blanc, el color dels ulls marró, prim i que li agradés jugar a futbol amb els seus amics o cosins.
    Adriana Corredera, 1r C

    ResponElimina
  35. A mi em faria il·lusió que arribés a casa, un germanet que sigui com el Konrad, que tingui deu anys, que sigui llest però com un nen més normal com un nen de set anys però intel·ligent com un de tretze anys, que no sigui gaire baix ni alt, també m'agradaria que fos capaç d'ajudar el meu germanet de set anys.
    Thiago Costa, 1r C

    ResponElimina
  36. A mi m'agradaria que el meu germà fos igual de bo que jo jugant a futbol, també que fos ric perquè em regali una casa, un cotxe esportiu i també que fos bonic i afectuós.
    Eiden Gálvez, 1r C

    ResponElimina
  37. A mi em faria il·lusió que arribés a casa... El sexe tant és, solament vull que tingui vint-i-quatre anys perquè no visqui a casa meva. Si pot ser multimilionari millor, així guanyo diners.
    Mario González, 1r C

    ResponElimina
  38. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet que tingués deu anys, nen, m'agradaria que tingués deu anys perquè així el puc ajudar si té problemes tant a escola, tant amb els seus companys i podria jugar amb ell a futbol i podrà ensenyar-li moltes coses perquè així els 2 ho passaríem molt bé.
    Xavi Ruiz, 1r C

    ResponElimina
  39. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet i que fos nen per poder jugar a futbol amb ell. M'agradaria que tingués set anys, per poder cuidar-lo i també mantenir conversacions amb ell. Que sigui molt divertit i simpàtic, però educat i sensible.
    Aitor Tirado, 1r C

    ResponElimina
  40. A mi em faria il·lusió que fos un nen, que es digués Bruno i que tingui dos anys; m'agradaria que fos mogut, divertit, afectuós, que li agradi jugar i amb caràcter però no com el meu.
    Carolina Urdiales, 1r C

    ResponElimina
  41. A mi em faria il·lusió que arribés amb una nota bonica i que fos o nena o nen que tingués més de 4 anys i que fes molta gràcia i que després que es fes gran sabés parlar automàticament altres idiomes principals com anglès, francès, italià...
    Dina Bordanova, 1r D

    ResponElimina
  42. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una germana de 15 anys aproximadament, perquè així no em farien tant l'esbroncada a mi sempre, en canvi, de fer-li al petit, llavors el petit sempre guanya, majoritàriament. Un germà, també de la mateixa edat, tampoc estaria malament.
    Álvaro Fernández, 1r D

    ResponElimina
  43. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una germana que tingués 8 anys. M'agradaria que fos una nena molt simpàtica i juganera, per molestar a la meva germana gran i fer moltes ximpleries amb ella. També per ajudar-la en els deures o explicar-li les meves històries.
    Leire N. Isamit, 1r D

    ResponElimina
  44. Vull una germaneta de 7 anys amb cabell marró i ulls blau o verd.
    Xinjie Lin, 1r D

    ResponElimina
  45. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una nena amb els cabells foscos, pell clareta, ulls blaus, educada però no massa, afectuosa, que es porti bé amb la gent, intel·ligent, no molt alta i per últim, però no el menys important, que li agradin els esports.
    Efrén Pacheco, 1r D

    ResponElimina
  46. A mi em faria il·lusió que un dia arribés a casa i per sorpresa en diguessin que tindré una germana o germà que també m'ensenyaran la prova d'embaràs i anar a un restaurant en família per celebrar-ho.
    Dayanna Ivette Padilla, 1r D

    ResponElimina
  47. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un gosset acabat de néixer que es digués Mel. És de color canyella, una raça de gos shiba inu mini, té els ulls foscos i té el pèl curt i esponjós. Té parts del coll i la panxa de color blanc.
    Noa Sánchez, 1r D

    ResponElimina
  48. Una noia amb 16 anys que sigui no tan educada com en Konrad al principi. També que no sigui molt alta i que sàpiga parlar molts idiomes com l'anglès, el francès i altres.
    Lucia Vela, 1r D

    ResponElimina
  49. A mi em faria il·lusio, bueno no em faria molta il·lusio que arribes una criatura a la meva casa però si arribés m'agradaria que sigui un nen que tingui uns 5 anys,el cabell negre, els ulls de color marró i el to de pell negre; que sigui ben educat, amable, graciós i que no sigui molt mimat.
    Avril Muñoz, 1rC

    ResponElimina
  50. A mi em faria il·lusió, bé en veritat no em faria RES de il·lusió que arribes un germanet/germaneta a casa però si ha de arribar m'agradaria que fos un nen de 2 anys de pel negre fosc amb els cabells rossos i els ulls blaus, que li agrades el futbol, que sigui del Barça i que saqui bones notes.
    Sara Marruecos, 1rC

    ResponElimina
  51. A mi em faria molta il·lusió, bé, no em faria molta il·lusió que arribés una criatura a casa meva, però si arribés m'agradaria que fos un nen que tingui uns 5 anys, el cabell negre, els ulls de color marró i el to de pell negre; que sigui ben educat, amable, graciós i que no sigui molt consentit.
    Avril Muñoz, 1r C

    ResponElimina
  52. A mi em faria il·lusió que arribés una germana de 14 anys perquè, ja que no tinc germana, em faria il·lusió. Que tingués el cabell de color marró, ulls blaus, altura mitjana, pell clara. Que sigui divertida, simpàtica, entretinguda i que sempre estiguem juntes.
    Això és el que m'agradaria.
    Iveth Martín, 1r D

    ResponElimina
  53. A mi em faria il·lusió..., no em faria GENS d'il·lusió que m'arribi un germanet/germaneta a casa però si ha d'arribar m'agradaria que fos de 2 anys i noi, que fos de to de pell negre, els cabells rossos i ulls blaus, que li agradés el futbol, que sigui del Barça, que sigui educat i que tregui bones notes.
    Sara Marruecos, 1r C

    ResponElimina
  54. A mi em faria il·lusió tenir un germà, ja que tindria amb qui jugar.
    Laia López, 1r D

    ResponElimina
  55. A mi m'ha agradat per com era el protagonista i com es comporta.
    El recomanaria molt, m'ha agradat.
    Matías Alonso, 1r A

    ResponElimina
  56. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germà de la meva edat que sigui igual que jo, que sigui com jo als esports i que al futbol sigui igual que jo i la mateixa posició.
    Hugo Morales, 1r C

    ResponElimina
  57. A mi em faria il·lusió que arribés un nen a casa que tingués un any més que jo perquè em defensi de tothom qui em vulgui pegar.
    M'agradaria que li agradés el futbol, dibuixar i fer manualitats.
    També m'agradaria que els dos dormíssim a la mateixa habitació, l'habitació seria molt futurible i bonica.
    Així sí que m'agradaria tenir un germà.
    Edgar Pons, 1r C

    ResponElimina
  58. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germà (noi) que tingui la mateixa edat que jo, per no avorrir-me tota l'estona, que sigui educat, que no em molesti tota l'estona, que li agradin els cotxes tant com a mi i molt més. M'agradaria que tingui les mateixes característiques que jo per ser iguals.
    Danial Mohammad, 1r C

    ResponElimina
  59. A mi em faria il·lusió un germà que li agradin els videojocs, els videojocs de tots els temes per jugar. També els cotxes, la música, etc. També m'agradaria que anés a la meva aula a l'institut.
    Jhoel Lazarte, 1r C

    ResponElimina
  60. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germà que fos amable, intel·ligent però tampoc nivell de 1r ESO, sinó el nivell de Primària... Que no sigui ni molt bonic ni poc bonic i per últim la edat de 4 anys. (Com vaig dir és de sexe masculí.)
    Odín Liñán, 1r A

    ResponElimina
  61. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen o una nena petit/petita, perquè jo sempre he volgut tenir un germà/germana més petit que jo prt poder cuidar-lo/cuidar-la. Si m'arribés, m'agradaria que sigués educat, perè no al nivell del Konrad, una mica entremaliat/da i bon nen/a. Jo crec que les altres coses em donen igual
    Aina Martínez, 1r C

    ResponElimina
  62. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un germanet que li agradi molt el futbol o voleibol. Que sigui intel·ligent i molt graciós. I que tingui més o menys la meva edat.
    Tania Domínguez, 1r B

    ResponElimina
  63. A mi em faria il·lusió que arribés a casa una bebè petitona, que no plorés i que quan anés creixent passés dels quatre anys als dotze directes; que ens ho contem tot, i sigui com una millor amiga per mi. Que ens deixem la roba, maquillatge, etc. i que sigui una molt bona germana.
    Lola Velasco, 1r C

    ResponElimina
  64. A mi em faria il·lusió que arribés a casa un nen que tingués entre 13 i 16 anys i que li agradessin els videojocs, que li agradés el futbol i finalment que fos del Madrid.
    Tamim Ansar, 1r D

    ResponElimina