Institut Marina

dilluns, 1 de febrer del 2010

Història d’amor a Sarajevo, Jaume Benavente


La Selma té disset anys i viu amb la seva família a Bascarsija, un barri de Sarajevo. La guerra està destrossant la ciutat, els bombardejos i els franctiradors escampen la por i l’horror per un lloc que abans era ple de vida. Per a una noia de disset anys aquesta és una realitat molt diferent de la que esperava viure, però ella no es deixarà vèncer: aprendrà a sobreviure,aprendrà a ocupar-se dels seus i sobretot aprendrà a estimar com mai havia imaginat.
Un amor adolescent entre un serbi i una noia bosniana durant la guerra dels Balcans.

12 comentaris:

  1. Història d'amor parla d'una noia que viu a Sarajevo durant la guerra i s'enamora. Penso que hauria d'haver més història d'amor i menys parlar de la guerra i les seves víctimes.
    Lidia Martínez Sánchez 4A

    ResponElimina
  2. EL llibre m'ha semblat normalet perquè explica el conflicte des del punt d'una adolescent,jo crec que haurien de resumir alguns dels detalls perquè es fa molt pesat.A mi no m'ha agradat el final perquè gent innocent mor per culpa de la guerra.

    yaiza 4t A

    ResponElimina
  3. És un llibre força interessant però en si no m'ha agradat gaire perquè pensava que el llibre era més d'amor que no pas de guerra encara que és un amor bastant complicat perquè com es trobaven en aquesta situació la veritat és interesant per la gent qu el agrada això de la guerra.

    Karen Merino A

    ResponElimina
  4. El llibre m’ha semblat una mica pesat al principi encara que quan he anat coneixent els personatges i la història millor ha estat bastant interessant.
    Ainoa Medina Granados, 4t A

    ResponElimina
  5. És un llibre fàcil de llegir. M’ha agradat, però per al meu gust parla massa sobre la guerra. Et fica molt en la pell de la protagonista, i com ha de viure una situació de veritable perill. Molt realista explicant la guerra, però amb un final no gaire definit i obert. Per a mi té un aprovat.
    Jéssica Lozano 4t A

    ResponElimina
  6. És un llibre molt recomanat per als adolescents i força interessant. Això sí, parla massa sobre alguns detalls que no tenen molta importància i això fa que algunes vegades es faci avorrit, però en general la història està bé i és molt realista.
    Esther San José, 4t A

    ResponElimina
  7. Crec que el llibre està bé, perquè t'explica la veritat, no és de fantasia ni de somnis: és la realitat del món. Però crec que només l'haurien de llegir aquells a qui agrada aquest tema.
    Noelia Sánchez 4t C

    ResponElimina
  8. No m'ha agrada't molt perquè es fa pesat ja que és massa repetitiu explicant el dia a dia en un país en guerra. Hauria estat millor una mica més lleuger: més aventura, més fantasia, més entreteniment...
    Irene López, 4t C

    ResponElimina
  9. No és un llibre que sigui realment del meu gust, però és un llibre que t'explica com viu una persona adolescent en plena guerra i que li agrada un noi de l'altra banda de la guerra.
    Gisela Plaza, 4t A

    ResponElimina
  10. La veritat és que jo, quan vaig agafar el llibre em vaig deixar emportar per la foto de la coberta i pel resum de la contracoberta. Jo creia que seria una història d’amor entre dos joves, amb alguns contratemps. Però després de llegir aquest llibre puc dir que no és res d’això. No m’agrada molt la manera que té l’autor de redactar una història d’amor, tot i que el llibre parla més de la guerra que no pas d’això. En definitiva, m’ha semblat un llibre entretingut, però només si et sents atret pel passat d’altres països, és a dir, la guerra.
    Alba Rescalvo, 4t A

    ResponElimina
  11. He escollit aquest llibre perquè els problemes que té ella i els esdeveniments pot ser que els tinguem nosaltres o que els passi una altra persona.
    Rosa María Florensa, 4t B

    ResponElimina
  12. Al principi pensava que seria el típic llibre que va sobre una història d’amor “bonica”, però m’ha semblat tot el contrari. Parla més de la guerra, les dues bandes que estan enfrontades i crec que explica molt detalladament la vida dels personatges i no tant la història d’amor.
    Rosa María Florensa, 4t B

    ResponElimina